Masukkan kod di sini

Tuesday, November 9, 2010

upin-ipin -------> yahudi? i dont think so...


Baru tadi aku ternampak satu note yang kawan aku share dekat facebook tentang satu isu yang kononya adalah agenda yahudi. Agenda yahudi yang kita tahu sentiasa merancang nak menjatuhkan, dan melemahkan umat islam dari dulu, sekarang, sampai la ke akhir zaman..


korang boleh baca dekat note ni.

by Asan Ramli on Wednesday, 03 November 2010 at 02:12

**SEBELUM TU SAYA MOHON MAAF JIKA INI BERLAKU KEPADA PEMINAT SIRI INI DAN JANGAN CEPAT MELATAH..ISU INI BELUM LAGI DIKETENGAHKAN LAGI TAPI INSYALLAH SEMUA INI ADALAH QADA DAN QADAR ALLAH YANG MENENTUKAN DANBUKAN KEBETULAN ATAU TAK DISENGAJAKAN...***

***AKU DAPAT PON SECARA TAK SENGAJA DARI WEB KONSPIRASI YAHUDI***

Sebutlah Uffin bukan Upin, Upin dalam bahasa Aramaic bermaksud "Aku benci Rasul."


Sebutlah Ariffin bukan Ipin, Ipin dalam bahasa Syriac bermaksud " Aku suka Israel ."

Ini diburukkan lagi oleh penggunaan huruf "U" pada baju Upin dan "I" pada baju Ipin."U" bermaksud " USA ""I" bermaksud " Israel "

Terbuktilah bahawa Upin & Ipin juga merupakan agenda tersembunyi Yahudi dalam melemahkan akidah umat Islam. Mereka menggunakan Upin & Ipin sebagai jarum halus terbaru setelah mereka gagal dalam misi Pokemon, Doraemon,Digimon dan Mamula Moon.

LAGI SATU :

Baru-baru ini Syarikat Apple telah melancarkan iPhone 4g. Diharap ikhwah danakhawat semua dapat sama2 memboikot iPhone 4g kerana ia sebenarnya adalahagenda yahudi. ' i ' pada perkataan iPhone sebenarnya merujuk kepada ' Israel ' .4g pula bermaksud "god, gold, glory and girl". kalu kamu benar2 cintakanAllah dan rasul, sila sebarkan kepada semua umat Islam kalau tidak solatkamu tidak sah selama 40 hari 40 malam.

ANDA MENILAIKAN ADAKAH BETUL ATAU TIDAK..

***JADI KEPADA SESIAPA YANG BOLEH BONGKAR LAGI SILAKAN,KITA KONGSI KAN BERSAMA***


Dalam cerita upin ipin ni banyak nilai-nilai baik yang selalu di ceritakan. Contohnya diajar macam mana puasa, baca doa, buat baik dengan kawan-kawan, tak baik berbohong, dan macam-macam lagi. Semua tu agenda yahudi yang nak mempengaruhi budak-budak zaman sekarang?

Pesan aku, jangan mudah percaya dengan benda-benda yang orang share dekat media ni. Tak kira la note ke, video ke. Tengok dulu betul-betul, fikir dengan logik akal,jangan terima bulat-bulat dan cepat melatah..

p/s: suka tengok gelagat adik-adik sedara aku bila depan tv tengok cerita upin dan ipin. Kalau tengah main, mesti semua terus senyap khusyuk tengok kartun upin ipin. Kalau ada yang buat bising jugak, mula la ada yang kena marah. =)

6 comments:

  1. jgnlah.kita.mnyibukkan.diri.dgn.isu2.
    sedangkan.bangun.subuh.masih.lmbt.
    stuju?

    ReplyDelete
  2. Salam ziarah...
    Sebelum bercakap mengenai asal usul name upin n ipin tu, why not tanye trus pd tuan punye company tu camne bleh die wat cite nih...xde kene mengena pun rasenye dgn agenda yahudi...
    lgpun, company ni dmiliki oleh bumiputera Islam...

    ReplyDelete
  3. ye betul tu...
    mungkin itu sebahagian kajian mereka yg extreme
    dalam mengkaji isu2 freemasson.

    mungkin kita sendiri boleh menilai apa yg betul dan apa yg salah...

    apa2 pun..jgn mudah menerima segala maklumat drpd internet ataupun sumber2 lain tanpa mengkajinya terlebih dahulu

    ReplyDelete
  4. sy stuju dgn admin..:) kte xley percaye bulat2 ape dipkatakn media.. sy rse kebetulan je sume tu.. lgpun org Islam yg buat crte ni kn?? :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...